Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Radšej s moslimom ako s ateistom? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > >>

Hodnoť

 

vcera som relaciu pozeral takmer celu.
z p. gazdu som bol zhrozeny ovela viac ako zo samsona, ktory sa vcera mimoriadne cinil a klamal, zavadzal a silou mocou chcel debatu zatiahnut do konfrontacnej roviny.

p. gazda si nie len ze cucal z prsta, ale bol absolutne nepripraveny na diskusiu a posobil dojmom, ze ho zobrali kdesi rovno z ulice.
 

 

To je ukazka a zaroven dokaz kvalitativnej "urovne" slovenskych "univerzit".
 

 

žartuješ. odkedy je ružomberské učilište univerzitou?
 
Hodnoť

 

"tradícia sekulárneho humanizmu je v mnohých ohľadoch bohatšia ako tradícia väčšiny náboženstiev." - buhahahahahaha......
 

 

A čo ty, Durko ? Akých susedov máš ty?
 

 

napriklad RsDr. Sekularny Humanista CSc.
 

 

Zároveň rodina, však? Súdim podľa toho RsDr....
 

 

mas zaujimave zavery, napriklad s tym duurkom/joannesom Ti to vyslo, len tak dalej...
 

 

Ale k výsledkom to viedlo, však ?
 

 

iste viedlo, sice k chybnym, ale ked Ti to nevadi tak OK :-)
 

 

K správnym výsledkom sa dá dostať aj cez chybné...
Alebo aj Juraj Macko je chybný výsledok ? :-)))
 

 

Bohatsia urcite nie je, ale je bezpochyby chudobnejsia na lzi, hluposti a sofistiku, ked niet co povedat. Ale pan mudry, nie je ten zaklad "sekularneho humanizmu" totozny s teizmom, ako ked dame prec vrchne vrstvy a zostane nam len jadro?

Preto som a zostanem odporcom jedneho aj druheho.
 

 

nie, sekularny humanizmus je v PRIAMOM rozpore s teizmom v uplne zakladnej otazke, uplne v jadre.
 

 

Nie je. V skutocnosti je to totozny zaklad, co podla mna dostatocne preukazal Nietzsche vo svojej genealogii moralky, uvaha c.3 o asketickom ideali.
Citat: Zde povazuji za podstatne jen poukazat na toto: asketicky ideal mel i v nejduchovnejsi sfere prozatim pouze jeden druh nepratel a skudcu: jsou to komedianti tohoto idealu,- nebot vzbuzuji neduveru. Vsude jinde, kde je dnes duch prisne, mocne a bez false pri dile, nema ted vubec zadny ideal -- lidovy vyraz pre tuto absinenci je "atheismus" --: KROME SVE VULE K PRAVDE (zdoraznene autorom). Tato vule vsak, tento zbytek idealu je, verte mi, onen ideal sam ve sve nejprisnejsi, nejduchovnejsi formulaci, veskrze esotericky, zbaveny vsech vnejskovosti, a neni tudiz ani tak jeho zbytkem, jako jeho JADREM. Bezvyhradny, poctivy atheismus (a jedine jeho vzduch dychame, my duchovnejsi lide tohoto veku!) NENI tedy protikladem onoho idealu, jak by se mohlo zdat, je spise jen jednou z jeho poslednich vyvojovych fazi, jedno z jeho konecnych forem a vnitrnich konsekvenci -- je respektu hodnou katastrofou dvoutisicilete vychovy k pravde, ktera si nakonec zakazuje (!!!) LEZ VIRY V BOHA.
A dalej: CO, ptam se s veskerou prisnosti, vlastne ZVITAZILO nad krestanskym bohem? Odpoved se naleza v me Radostne vede: "sama krestanska moralita, stale prisneji chapany pojem pravdivosti, zpovednicka jemnost krestanskeho svedomi, prelozena a sublimovana ve svedomi vedecke, v intelektualni cistotu za kazdou cenu."

Tak sa teda krestansky nahlad na historiu metamorfuje na komunisticky (zbozstenie dejin a rozumu -- namiesto boha), krestansky nahlad "PRED BOHOM SU SI VSETCI LUDIA ROVNI" na doktrinu ludskych prav a tak dalej. Spolocnym jadrom tu je (ako sa inteligentnejsi citatel dovtipi) -- ASKETICKY IDEAL.
 

 

Nitzsche sa NIKDY neunuval nic dokazovat, nNietzsche len pisal, to je rozdiel...

1. teizmus a asketizmus su 2 odlisne veci
2. teizmus hovori o Bohu, humanizmus Boha nahradza clovekom - v tom je podstatny rozdiel na metafyzickej urovni, co je v tomto pripade zakladna uroven, JADRO a nie nejaky obal...
3. sekularny humanizmu,s bud ziadnu etiku nedefinuje alebo ju definuje velmi nejasne a vobec nehovori odkila ta definicia pochadza, ci je pravdiva alebo nie. Samotny Chmelar na konci etiku spochybnil...
4. krestanstvo (konkrenty teizmus) nie je o asketicizme, to je jeho nepochopenie a redukovanie.
 

 

Samozrejme, len pisal. Ale ta hlbka psychologickeho nahladu do cloveka nema porovnanie. Mne sa to vidi ako nepopieratelne pravdive, inemu nemusi.
1. Prirodzene. Lenze nemozme sa bavit o asketizme a teizme bez toho, aby sme si to vyjasnili. V tom kontexte sa "asketicky ideal" mysli skratka ako skok prec z animalneho bytia, prec -- kam? -- do ineho bytia, dokonaleho, do raja! Preto v sebe asketicky ideal zahrnuje teizmus(ako ho chapu krestania), okrem toho zahrna aj mnoho dalsieho, vratane "vedeckeho svetonazoru(ten tiez uteka k raju -- na zemi)", Platonskych idei, hinduizmu, budhizmu. Je to prave ten zaklad, jadro. Zabrana proti nihilizmu ci samovrazde. Radsej chciet nic, ako nechciet.
2. Kto povedal? Ty? Teizmus hovori okrem Boha o mnohych dalsich veciach, humanizmus tak isto.
3. To, aku etiku definuje, netusim. Ja si myslim, ze ziadnu etiku okrem etiky sucitu bez boha nemozno ani definovat. Ale ludia ako Chmelar a "humanisti" sa urcite ohanaju ludskymi pravami, rovnostou a tak dalej -- opravte ma, ak sa mylim.
4. To, ako chapes krestanstvo ty, je rozdielne od toho, ako ho chapal Augustinus, ci komunista alebo freudovec. V com je podla teba podstata krestanstva? Podla mna v rezignacii na tento zivot, utek do ineho sveta, vola k pravde za kazdu cenu a potom specificke krestanske dogmy(vacsinou hlupe nezmysly), dalej laska k bliznemu na svoj ukor -- slovom asketicky ideal v specifickej podobe.
Ze dokazali protestanti spravil z krestanstva ideologiu kapitalizmu, alebo ze niekto vnima krestanstvo ako optimisticku doktrinu, neznamena vela. Ved ludia maju zvacsa len vagnu predstavu o tom, comu veria a preco. Alebo si myslia, ze to vedia, ale iba opakuju, co im povedal niekto iny, a sami sa nezamyslia nad tym, ci je to pravda alebo nie.
 

 

Ateizmus je starý ako teizmus. Keď prvý pračlovek vyhlásil, že blesk z neba je božie dielo, druhý člen tlupy si poťukal prstom po čele a povedal, že je to somarina. :)
 

 

A potom sa zisla kmenova rada, skeptikovi rozbili hlavu a zacali uctievat Peruna.
 

 

Nemuselo to byť také radikálne... Možno to len prijali ako pracovnú hypotézu, kým niekto nepríde s niečim lepším. A niektorí šamani sa tejto pracovnej hypotézy dodnes nevzdali. Napríklad taký JPII sa modlil za dážď. Už by bolo načase, aby Ratzinger vyslovil protizaklínadlo, lebo tie hurikány nad Karibikom sa mi nepozdávajú...
 

 

Uz Dostojevskij napisal, ze normalny clovek je zrejme nastaveny tak, aby bol hlupy.

Pracovne hypotezy, konflikty kvoli roznym "hypotezam", rozbijanie hlav a ocistne plamene, to su strucne dejiny ludstva. A este parenie.
 

<< < ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > >>

Najčítanejšie


  1. Rudolf Pado: O čom Sulík pod Tatrami decentne mlčí 1 582
  2. Michal Májek: Maturita po novom 350
  3. Martin Greguš: Koľko infikovaných by Vallo potreboval v Bratislave, aby chcel 2kolo? 2706 mu nestačí... 336
  4. Roman Janciga: Rozhovor s mladým infektológom z Kramárov 255
  5. Július Kovács: Róbert Kaliňák šéf Slovenskej mafie 253
  6. Soňa Fröhlichová: Aktuálne cestovanie na trase Švajčiarsko – Nemecko – Rakúsko – Slovensko 233
  7. Iveta Kompišová: Prvá žena - nositeľka Nobelovej ceny za mier - bola rodáčka z Prahy 224
  8. Dominika Kislíková: Potulky po najvýchodnejšom východe Slovenska 150
  9. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 117
  10. Anna Černáková: "Dištančné" plnenie snov 102

Rebríčky článkov


  1. Marcel Karvay: 24601
  2. Július Kovács: Róbert Kaliňák šéf Slovenskej mafie
  3. Lubomir Zahora: Umenie švov
  4. Patrik Lenčéš: Kostoly na Slovensku: Zatvorené pre ľudí, otvorené pre nebo.
  5. Miriam Studeničová: Sila celku zvíťazí!
  6. Boris Mlsna: Vakcíny verzus testy? Testy športovcom pomáhajú, no riešením je len vakcína
  7. Štefan Vidlár: D O J E M
  8. Jozef Legény: Umierať a dať sa šklbať v Revúcej
  9. Marek Zajac: Prečo sa mnohým ľuďom nedarí nájsť si vhodného partnera
  10. Jaroslav Polaček: Napriek korone predkladáme ambiciózny a transparentný rozpočet


Už ste čítali?